Amerykańskie GT i Zaskar 2012!

 Wśród kilku nowalijek, jakie pojawiły się na letniej prezentacji prasowej firmy, mamy nowe modele kultowego Zaskara. Jak twierdzą przedstawiciele GT, to jedyny rower w historii MTB, na którym zdobyto mistrzostwo świata w cross country i downhillu jednocześnie Jakkolwiek jest to prawdą, wydarzenia miały miejsce ponad 20 lat temu, kiedy rowery używane w tych dyscyplinach nie różniły się znacznie od siebie. Dziś logo Zaskar nosi więcej modeli, a wśród nich 100 Expert ma być jedynym 26-calowym fullem w całej serii.
Zaskar na miękko
 Nowy GT konstrukcyjnie oparty został na modelu Marathon, z tym że wprowadzono znaczące modyfikacje ramy, m.in.: stożkową rurę główki ramy, tylny wahacz typu monolitycznego czy wreszcie zmiany umożliwiające łatwiejszą wymianę i dopasowanie innego niż seryjnie montowany tylnego amortyzatora (w modelu Marathon możliwy był montaż jedynie dedykowanych komponentów produkowanych przez Fox’a). Co warte podkreślenia, tylne zawieszenie Zaskara 100 Expert (jak i wszystkich fulli GT) jest łożyskowane przy użyciu standardowych łożysk stosowanych w główkach ramy, dzięki temu mogą być tanio i łatwo serwisowane (wystarczą klucze imbusowe).
 Zaskar 100 Expert uzbrojony został w mieszankę Shimano SLX oraz XT z dwurzędowym mechanizmem korbowym SRAM oraz hydraulicznymi hamulcami Formula RX. Crank Brothers dostarczył sztycę siodła oraz kierownicę, która osadzona jest w mostku Syncros AM. Za amortyzację przedniego koła odpowiada RockShox Reba RL, dysponujący 100-milimetrowym skokiem. Za ewentualne nierówności z tyłu odpowiedzialny jest powietrzny Fox Evolution Float RL z regulacją tłumienia odbicia oraz blokadą skoku. Przewidywana cena GT Zaskar 100 Expert to 4200 dolarów.

I na dużych kołach
 GT zaprezentowało również nowego twentyninera spod znaku Zaskara. GT Zaskar Pro to karbonowy hardtail, którego ramę typu monolitycznego wykonano z najwyższej jakości włókna węglowego, wszystko po to, by zapewnić jak największą wytrzymałość i sztywność konstrukcji. W suporcie ramy zastosowano sprawdzone rozwiązania. Wkład mocowany jest w gwintowanej mufie, jako że inżynierowie GT uważają to rozwiązanie za najtrwalsze.
 Zaskara Pro wyposażono w napęd Shimano XT. Z przodu widelec RockShox SID 29 RCT3 ze 100 mm skokiem. Kierownica, sztyca i mostek to komponenty Crank Brothers, identyczne jak w Zaskarze 100. Cena Pro tak jak w przypadku Experta ma wynosić 4200 dolarów. Wyczekujemy pierwszych testów.

top 3

Filmy

Wybór redakcji

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach