Cube wkracza na rynek twentyninerów

 Lepiej późno niż wcale. Niemiecki Cube tuż przed targami Eurobike zaprezentował od razu aż osiem modeli wyposażonych w duże 29-calowe koła. Przy okazji zmodernizowano też szosówki Podobno zwłoka była podyktowana faktem, że firma chciała mieć więcej czasu na przetestowanie gotowych modeli. Prawdopodobnie właśnie dlatego zapowiadaną na lipiec oficjalną prezentację odwołano praktycznie w ostatniej chwili. Sprawdzano geometrię, dopracowywano ostatnie detale, chcąc uniknąć błędów tak typowych dla pierwszych serii. W ten sposób powstało coś, co nazwano „Agile Ride Geometry”, swoisty fundament, na którym oparto całą serię. To, co odróżnia rowery Cube od innych twentyninerów, to np. fakt, że wysokość środka suportu (odległość od podłoża) jest w nich identyczna jak w odpowiednikach na kołach o wielkości 26 cali. Poza tym udało się wygospodarować przestrzeń na przerzutkę tylną bez uciekania się do rozwiązań takich, jak wygięcie rury podsiodłowej czy ograniczenie miejsca na tylną oponę. W dodatku wszystkie modele mają identyczny kąt przy rurze podsiodłowej. Jak to możliwe? Cube zdecydował się na użycie specjalnych widelców z innym niż typowy offsetem (miejsce osadzenia przedniej piasty w stosunku do goleni), co ma sprawić, że również kąt wyprzedzenia widelca będzie odpowiadał temu znanemu z klasycznych górali. Firma obiecuje, że jej twentyninery będą się prowadzić identycznie jak „mniejsi” bracia!
 Wśród hardtaili kolekcja obejmuje dwa karbonowe – Elite Super HPC 29 i Reaction GTC 29. Dla fanów fulli przewidziano też model AMS 120 29, który ma jeździć jak AMS 130, ale dzięki większym kołom mieć większy zakres zastosowań. Pozostałe rowery na kołach 29 pojawią się w niższych kategoriach cenowych. Kolejny, dość zaskakujący model, to EPO 29, czyli sztywniak wspomagany elektrycznie, z akumulatorem w olbrzymiej rurze podsiodłowej.
 Na szosie czekają na fanów marki zupełnie przekonstruowany, topowy model Litening oraz karbonowy wariant popularnego roweru Agree. Co ciekawe, oba rowery będą wyglądać identycznie, ale różnić się zastosowanymi włóknami. Rama modelu Litening ma ważyć tylko 850 g, a Agree 1100. Od razu przewidziano też możliwość montażu różnego typu napędów, włącznie z elektrycznymi.

top 3

Filmy

Wybór redakcji

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach