Formula R.O. z owalnymi tłoczkami

 Formula przygotowała na sezon 2012 nowy model hamulców do downhillu R.O. (od Radial Master Cylinder/Oval Piston). Hamulce wyposażono w radialną pompę hamulcową i owalne tłoczki zacisków. Formula R.O. jest pierwszym takim modelem w ofercie włoskiego producenta, ale co ważniejsze, ma zapewniać skuteczność porównywalną z czterotłoczkowymi zaciskami, sam zacisk ma jednak bardziej kompaktową budowę i, jak zapewniają spece z Formuli, jest skuteczniejszy o 15% od The One, jak dotychczas najmocniejszego hamulca firmy Zarówno zacisk, korpus pompy, jak i dźwignia hamulca, są kute, co zapewnia im wysoką wytrzymałość na uszkodzenia mechaniczne. Radialna pompa R.O. ma wysokiej objętości zbiorniczek rezerwowy, pełną regulację położenia dźwigni (opcjonalnie możemy zamówić ją z systemem FCS, regulacją jałowego skoku dźwigni) oraz mocowania MiXmaster, umożliwiające zamocowanie manetek SRAM serii X bezpośrednio do korpusu pompy. Na uwagę zasługuje również opatentowany przez Formulę system odpinanych przewodów, ułatwiający serwis hamulców bez konieczności każdorazowego odpowietrzania układu. Zacisk R.O. jest w pełni wentylowany i wykorzystuje spiekane klocki hamulcowe.
Układ R.O. współpracować może z trzema rozmiarami tarcz: 160/180/203 mm; dotyczy to zarówno tarcz monolitycznych, jak i pływających. Całość waży 337 g, ceny nie są jeszcze znane.

top 3

Filmy

Wybór redakcji

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach