KTM 2009 – z kości na ości

Sukcesywne inwestowanie we własny dział rozwoju się opłaca. Dowodzi tego KTM, który zaprezentował kolekcję na przyszły sezon.
Już tegoroczna kolekcja z karbonowymi modelami do ścigania – amortyzowanym Score i sztywnym Team LC – wywołała bardzo duże zainteresowanie wśród znawców. Nie tylko ich ucieszy zapewne, że w przyszłym sezonie rowery będą jeszcze lepsze.
Sztywnego Team LC zastąpi jeszcze lżejszy Maroon. Choć rama ma zbliżone kształty, różni się znacznie. Zrezygnowano przede wszystkim z większości wstawek aluminiowych, stosując np. karbonowe haki. Poza tym KTM to pierwsza firma, która stosuje w modelu seryjnym mocowanie typu post mount tylnego widelca. Dzięki temu rama w rozmiarze 19 cali waży mniej niż 1000 g, a kompletny rower w najwyższym wariancie Prestige ma ważyć tylko 8,6 kilograma. Ciekawostką jest, że poprzednik Team LC nadal będzie dostępny, tyle że w niższym przedziale cenowym (od równowartości ok. 2000 euro w górę).
W pełni amortyzowany Score zrzucił z grzbietu aż 400 g, głównie za sprawą karbonowych elementów pośredniczących w zawieszeniu, które dotąd były aluminiowe. Zachowano stosunek przełożeń w zawieszeniu 1:2, dzięki któremu sprzęt odznacza się wysoką czułością. W topowej wersji Prestige ważyć ma tylko 9,8 kilograma. Obok modeli karbonowych pojawią się aluminiowe Score.
Ostatnia duża nowość to model turystyczny Lycan, usytuowany wg KTM między kategoriami. Ma być to model uniwersalny, sportowy i komfortowy zarazem. Rower dysponuje ugięciem 120 mm, zawieszeniem PDS2 i dostępny będzie w czterech wariantach.
Info: ktm-bikes.at
Dystrybutor: Bikershop, tel. 012 255 99 00, bikershop.pl

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach