Magura 2013

Niemiecka Magura właśnie zaprezentowała swoje nowe amortyzatory na kolejny sezon, kryjące się pod wspólnym mianem TS, czyli Team Suspension. Motto kolekcji brzmi „lżej, sztywniej, łatwiej”. W środku kryją się niemal te same rozwiązania techniczne co w sezonie 2012, ale konstrukcyjnie „na zewnątrz” zmian jest więcej. Chyba najważniejsza niespodzianka to fakt, że widelce od razu będą dostępne w wariantach do kół o wielkości 26, 27,5 (650B) i 29 cali. Planowane skoki (choć nie do wszystkich wersji) to 80, 100, 120 i 140 mm oraz w późniejszym okresie 150 mm. Przewidziano opcje zarówno dla zwolenników sprzętu o stałym skoku, jak i regulowane, wyposażone w system Lift Select. Najważniejsza zmiana to nowy, własny system osi sztywnej, oznaczający odejście od standardu Maxle Lite Rock Shox'a, a nazwany M15. Oś jest blokowana tu za pomocą Torx'a T25, zintegrowanego w samej osi. Co więcej, narzędzie jest schowane w środku i w razie potrzeby może być użyte np. do obsługi hamulców. W dodatku nie są już potrzebne zaciski czy dźwignie. Na początku M15 znajdzie się jedynie w widelcach 29-calowych, ale można spodziewać się migracji „niżej” i „wyżej” w kolekcji. Ciekawostka kolejna – w większych modelach (27,5 i 29 cali) minimalna tarcza możliwa do użycia to 180 mm, bo użyto uchwytów Post Mount 7! Poprawiono też system uszczelek i smarowanie.

top 3

Filmy

Wybór redakcji

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach