Mister Jekyll powraca

 Wraz z nową edycją fulli z serii Jekyll amerykańska legenda powołuje do życia nową kategorię górali. Over Mountain to rowery, które według firmy „doskonale spisują się zarówno na podjazdach, jak i na zjazdach”.
 Nowa rama Jekylla została zaprojektowana we współpracy z Fox’em, ale największy udział w jej wymyślaniu miał Peter Denk, który stworzył kilka lat temu Geniusa Scotta. Kooperacja zaowocowała powstaniem rewolucyjnego, „podwójnego” systemu tylnego zawieszenia. Tajemnica tłumika Fox DYAD RT2 polega na połączeniu dwóch niezależnych tłumików w całość. Przy włączonej manetką opcji Elevate (podjazd) olej kierowany jest z komory głównej do tłumika o skoku 90 mm. Opcja Flow (zjazd) odblokowuje także damper mniejszy, co skutkuje zwiększeniem skoku do 150 mm. Tył też da się zblokować. Zawieszenie przednie oferuje 120 bądź 150 mm skoku.
 Karbonowa rama Jekylla wykonana jest z produkowanego w Japonii, bardzo wytrzymałego włókna, stosowanego przez wojsko (technologia BallisTec). Oczywiście niższe modele Jeckylla mają ramę aluminiową. To wariant dla tych, którzy chcą zapłacić mniej. Szerokie mocowanie wahacza, puste, 15 mm osie obrotu oraz podwójne łożyska zawiasu wpływają na bardzo dużą sztywność konstrukcji. Mufa suportu wykonana jest w standardzie BB30, ma aż 73 mm szerokości i mocowanie napinacza typu ICSG 03.
 Najtańszy Jekyll 5 (2999 $) wyposażony jest w amortyzator RS Revelation. Wszystkie pozostałe modele w widelce Fox’a (od Float 32 RL po Talas 32 FIT RLC). Najlepszy ze stawki Jekyll Ultimate ma grupę SRAM XX (poza korbą Hollowgram SL i hamulcami Avid X0) oraz koła CrankBros Cobalt. Za rower o masie 11,5 kg trzeba zapłacić 7999 dolarów.

top 3

Filmy

Wybór redakcji

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach