„Pakerzy” żyją dłużej

Okres wczesnowiosenny to idealny czas na korzystanie z siłowni. Prezentujemy dziś pięć najważniejszych ćwiczeń siłowych dla kolarzy. Postaramy się też przekazać czytelnikom podstawową wiedzę na temat efektywności treningu w siłowni.

Jeśli chodzi o kwestię przyjemności płynącej z ćwiczeń, trening w siłowni nie wypada zbyt dobrze w porównaniu z treningiem w plenerze. Jednak zimą i wczesną wiosną powinniśmy co najmniej raz w tygodniu rozciągać i kształtować najbardziej zaniedbane mięśnie. Trening siłowy można przeprowadzać z pomocą pasów elastycznych, hantli lub przyrządów do ćwiczeń. Trening na bieżni nie przynosi jednak pożądanych efektów, zaś trening z hantlami nie nadaje się dla osób początkujących. Co pozostaje? Trening siłowy, poza kształtowaniem poszczególnych partii ciała, ma przede wszystkim jedną ważną zaletę – lepiej rozwinięte mięśnie to lepsze spalanie kalorii. Kilogram mięśni w porównaniu z kilogramem tłuszczu ma 25-krotnie wyższą przemianę materii. Ciąg dalszy w numerze 3(13)/2004

top 3

Filmy

Wybór redakcji

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach