Scott Foil oficjalnie przedstawiony

 Bojowa maszyna ze stajni Scotta, czyli model Project F01, w końcu została przedstawiona i otrzymała oficjalną nazwę Foil (F01L). Co więcej, w limitowanej edycji pojawi się w sprzedaży już w maju, również w Polsce! Rama roweru jest zaledwie o parę gramów cięższa od króla kolekcji, modelu Addict, i przejęła wiele z jego najciekawszych rozwiązań. Dzięki doświadczeniu, nabytemu podczas projektowania maszyny czasowej Plasma 3, firmie udało się osiągnąć aż 20-procentowy spadek oporów aerodynamicznych. Kluczem do sukcesu było specjalne profilowanie rur, w proporcjach 2:3 (głębokość:szerokość). Wszystkie rury połączono w ten sposób, by zmaksymalizować efektywność opływu powietrza, poprzez m.in. użycie główki sterowej o zmiennej średnicy czy poszerzenie widełek tylnych. Ramę udoskonalano, testując ją w tunelu aerodynamicznym. Według Scotta przeciętny użytkownik jest w stanie zaoszczędzić na niej 1,5 s na każdym kilometrze, jeśli będzie się poruszał z prędkością 40 km/h.
 Scott zapowiada, że rama Foil waży zaledwie 840 g, a do jej wykonania użyto włókien HMX NET. Cały zestaw z widelcem, sterami, sztycą i zaciskiem ma ważyć 1227 g, więc tylko o 5% więcej niż Addict. Na początku będą dostępne cztery wersje wyposażenia, w rozmiarach od XXS do XXL. Foil Premium wyposażony jest w Shimano Dura-Ace Di2, wersja Team Issue w SRAM-a RED, R1 w zwykłego, mechanicznego Dura-Ace, a R2 w Ultegrę. W drugiej połowie roku mają się pojawić również tańsze wersje, jak i model damski.

top 3

Filmy

Wybór redakcji

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach