Specialized Roubaix i Allez

 W nowej kolekcji Specializeda przeznaczonej na szosę znajdziemy m.in. model Roubaix SL3, na którym Fabian Cancellara zwyciężył w Paryż – Roubaix. To jednak nie koniec, czas powitać odświeżone Tarmaca SL3 i Secteur oraz Allez, przeznaczonego dla entuzjastów ze skromniejszym budżetem (i mniejszymi łydkami).Roubaix, flagowa maszyna Specializeda, doczekała się wielu zmian. Nowe, większe elastomerowe wstawki In-Zertz zostały wtopione bezpośrednio w widelec tylny. Same widełki są szczuplejsze, by obniżyć wagę, ale i podnieść właściwości tłumiące. Podobne wstawki znajdziemy w widelcu przednim, jak i sztycy. Nowa rama ma ważyć 965 g, a więc o 99 mniej od poprzedniej, zaś moduł złożony z ramy, widelca, sztycy, mostka, kierownicy i korby ma być o 60 g lżejszy. Pancerze poprowadzono wewnętrznie, ale zaślepki można wyjąć, by łatwiej wyczyścić trudno dostępne miejsca. Rower będzie dostępny w wersjach zwykłej i przystosowanej do Di2.
Secteur został zaprezentowany w sezonie 2010, ma to być rower do wyjątkowo długich „przejażdżek”. W wersji 2011 pozostawiono aluminiowy przód ramy i karbonowy tył Roubaix w wyższych modelach, ale dodano karbonowy widelec z elastomerowymi wstawkami.
Dla fanów Contadora i innych zawodników sponsorowanych przez Speca mamy dobrą wiadomość. Tarmac SL3 pozostanie wprawdzie prawie bez zmian, bo lekko zmieni się tylko widelec, ale za to tańsze wersje Pro i Expert otrzymają identyczną konstrukcję ramy jak S-Works SL2. Odrobinę tańszy będzie tylko materiał.
Ostatnia nowość to Allez, który został całkowicie przeprojektowany. Nowa rama ma być aż o 20% sztywniejsza! Wynik osiągnięto głównie za sprawą zmiany konstrukcji przodu. Główka ma zmienną średnicę, podobnie jak widelec, w związku z czym zwiększa się powierzchnia podparcia. Nowy Allez otrzymał również bardziej wyścigową geometrię, zaczerpniętą bezpośrednio z Tarmaca SL3.

top 3

Filmy

Wybór redakcji

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach