SRAM XX1

Prototypowy napęd, który zaprezentowano mediom, oparto na konfiguracji 1x11, wykorzystującej jednorzędową korbę oraz kasetę o 11 zębatkach, a także nową jedenastkową przerzutkę. Dokładne dane nie są jeszcze znane, ale należy spodziewać się kasety o zestawie zębatek 10-42!
Na uwagę zasługują kształt i duża szerokość zębów kasety oraz korby. Ta 11-rzędowa kaseta wymaga specjalnej konstrukcji piasty – spece ze SRAMA zastosowali do testów komponent Mavica. Nowa przerzutka może być obsługiwana zarówno przez manetki sekwencyjne, jak i GripShift, a jej konstrukcja wykorzystuje system Type 2, zwiększający napięcie łańcucha (pisaliśmy o nim we wcześniejszych numerach), dzięki czemu nie ma potrzeby stosowania dodatkowego napinacza przy korbie. Oznacza to oszczędności wagi – dodatkowe, bo przecież jedna przerzutka oraz jedna linka i manetka to już oszczędności rzędu 130-150 g względem napędu dwuprzerzutkowego. Premiera nowego napędu ma nastąpić podczas festiwalu Crankworx Les 2 Alpes 9-15 lipca.

top 3

Filmy

Wybór redakcji

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach