TREK Domane

Trek zaprezentował nowy rower szosowy – Domane. Pełen jest rozwiązań, które – jak zapewnia Trek – wywołają rewolucję w konstrukcji rowerów szosowych. Nowy Domane obok Madone należy do grupy karbonowych rowerów szosowych oferujących podniesiony stopień komfortu. W rowerze zastosowano wiele technologii zapewniających osiągi, dobre prowadzenie i niewielką masę. Najważniejszym z zastosowanych w Domane rozwiązań jest IsoSpeed. Technologia ta, mająca na celu zwiększenie komfortu jazdy, koncentruje się wokół specjalnej konstrukcji rury podsiodłowej oraz widelca. Rura podsiodłowa przebiega między rozdwajającą się górną rurą ramy i jest utrzymywana przez dwa inserty z elementami wykonanymi z elastomeru. Rozwiązanie to umożliwia odchylanie się rury podsiodłowej w przód i w tył, zapewniając lepsze tłumienie, co zwiększa komfort i polepsza przyczepność tylnego koła. Trek zapewnia, że rozwiązanie to przynosi wymierne korzyści, przy jedynie niewielkim wzroście masy (poniżej 100 g). Uzupełnieniem tego rozwiązania jest widelec IsoSpeed o specjalnej konstrukcji.


Kolejnym istotnym elementem jest rama zaprojektowana w technologii Power Transfer Construction. Na technologię tę składają się: stożkowa główka ramy, masywna dolna rura ramy, szeroki 90-milimetrowy suport oraz sztywne tylne widełki. Jak informują Amerykanie, PTC to wysoka wydajność przy minimalnej masie.


Istotną cechą Domane jest geometria gwarantująca stabilność i dobre prowadzenie. Nowy rower jest w pełni przystosowany do przerzutek elektrycznych, dzięki zintegrowanemu pojemnikowi na baterie oraz przewodom poprowadzonym wewnątrz ramy. Dodatkowe elementy, jak gąbkowe poduszki na kierownicy, czujnik kadencji czy element zapobiegający spadaniu łańcucha, zwiększają walory użytkowe nowości Treka. Domane będzie oferowany w dwóch wersjach – Team Edition oraz wersji na indywidualne zamówienie, konfigurowanej w systemie Project One.

top 3

Filmy

Wybór redakcji

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach