Be One – konkurencja dla G-Boxx

Najpierw seryjny Nicolai, potem prototypowy GT, o którym piszemy w tym numerze, a teraz także BeOne ze swoim napędem łańcuchowym zintegrowanym w... środku ramy. Najwyraźniej zanim doczekamy się jednego standardu, minąć musi jeszcze trochę czasu. W czym więc BeOne i jego „PeteSpeed” miałby być lepszy od konkurencji?
Holendrzy z BeOne oczywiście doceniają zalety rowerów ze zintegrowanym napędem, bo trudno ich nie zauważyć. Łańcuch nie spada, tryby i łańcuch są chronione przed brudem, sam napęd nie jest narażony na uszkodzenia, a środek ciężkości całości ulega obniżeniu. Jednocześnie zawodnicy Teamu BeOne-Madhouse nie byli zadowoleni z doboru dostępnych przełożeń w innych rozwiązaniach, stworzono więc dla nich coś zupełnie specjalnego.
Powstał „PeteSpeed”, czyli rower, w którym napęd z zębatkami i łańcuchem schowany jest w środku ramy, gdzie obsługuje szosowy, 9-biegowy tryb. W systemie nie ma przerzutki, zmiany dokonuje zębatka przesuwająca się wzdłuż osi suportu. Po wybraniu biegu kolejny łańcuch przekazuje energię do tylnego koła. Rozwiązanie jest na tyle proste, że według firmy praktycznie od razu mogłoby trafić do seryjnej produkcji i znaleźć zastosowanie także w tańszych, zwykłych rowerach. O trwałości niech świadczy choćby to, że funkcjonuje w rowerach zjazdowych.
Ciekawe, czy inne firmy zapałają podobnym entuzjazmem do PeteSpeeda. Przewaga w stosunku do G-Boxxa nasuwa się od razu przynajmniej jedna – odpada koszt piasty Rohloffa. Czy to wystarczy? Zobaczymy.
Uwaga! Firma BeOne szuka dystrybutora w Polsce! Zainteresowanych prosimy o kontakt z redakcją. Więcej informacji: www.beone-bikes.com

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach