Wyjątkowe konstrukcje ram
Duratec na własnych ścieżkach Zazdrość ogarnia, gdy obejrzy się modele rowerów Durateca. Niestety, polskie firmy ciągle jeszcze nie mogą pochwalić się podobnymi innowacyjnymi konstrukcjami. Duratec przedstawia własne oryginalne koncepcje konstrukcyjne w interesującym opakowaniu. Duratec nie jest pierwszą firmą, która do produkcji ram używa połączenia aluminium i karbonu, ale jedną z niewielu, która czyni to w sposób równie efektowny. Dobrym przykładem jest RASS CC2, w którym rury głównego trójkąta są karbonowe, przechodzące w aluminiowe mufy i tył. Konstrukcja ta ma gwarantować tłumienie drgań i zachowanie sztywności. Dolną rurę ramy dodatkowo zabezpieczono warstwą włókna szklanego. Rama waży 1340 gramów. Jeszcze ciekawszy jest Canner CC1, w którym fragmenty tylnego trójkąta to karbonowe płytki zastępujące tłumik. Rozwiązanie ma wpływać na wyjątkową charakterystykę jezdną roweru, wysoki komfort jazdy bez wad konstrukcji z pełną amortyzacją. Rama waży tylko 1380 gramów. Wreszcie ostatnia nowość to full Sendic FX2 z asymetryczną rurą podsiodłową i bocznie umieszczonym tłumikiem. Przy skoku sięgającym 100 mm masa ramy wynosić ma tylko 2000 gramów. Info: www.duratec.eu














