3.Klasyk Pomorski. Skuter Piaggio dla Piotra Wadeckiego

Piotr Wadecki (Intel Action) wygrał w niedzielę (10.07) trzecią edycję kolarskiego wyścigu Pomorski Klasyk (197 km), wyprzedzając Pawła Zugaja (DHL Author) i klubowego kolegę Marka Rutkiewicza. Nagrodą za zwycięstwo był piękny włoski skuter Piaggio Zipp, którego odbiór Piotr żartobliwie skwitował "posadzę na nim brata (Adama, mistrza polski z Sobótki) i będę miał za kim trenować". Licząca 197 kilometrów trasa wyścigu przebiegała świetnie utrzymanymi drogami dalszej kategorii. Wyścig odbył się na krętych i falistych szosach, gdzie przewaga rzędu jednej minuty sprawia, że ucieczka staje się niewidoczna dla peletonu. Tak też było tym razem, krótko po starcie od peletonu odskoczyła 5. osobowa grupa i na pierwszej górskiej premii IV kat. (Bytów) uzyskała ponad dwuminutową przewagę. Grupa zasadnicza miała jednak momenty wytężonej pracy i ta największa do tej chwili akcja ofensywna została zatrzymana. Ściganie zaczeło się na dobre na ok. 130 km, gdy od grupy odskoczyła 7. osobowa ucieczka. Szczęśliwym zrządzeniem losu nasz samochód jadący "grzecznie" za neutralnym wozem serwisowym Mavica został razem z nim wpuszczony między ucieczkę a grupę zasadniczą. Jadąc tuż za centrum wydarzeń już byliśmy wystarczająco szczęśliwi, ale jeszcze nie wiedzieliśmy co nas czeka. Bo następnie z tej siódemki, mającej już ok 90 sekundową przewagę odskoczyli na drugiej górskiej premii Piotr Przydział (DHL Author) i Piotr Wadecki. Dwójka zawodników też odskoczyła na tyle, że sędzia zdecydował się na wpuszczenie naszego auta za kolarzy, pod rygorem niewyjeżdząnia przed wóz sędziego. Jechaliśmy za Wadeckim i Przydziałem przez kilkanaście kilometrów i zaobserwowaliśmy dość chaotyczną , nerwową jazdę tak, jakby chcieli sie nawzajem "pourywać". Co ciekawe, obaj jadący w sposób kosztujący mnóstwo energii (były ranty i gwałtowne zmiany tempa) zdołali długo utrzymać minutę - póltorej minuty przewagi. Na dojeździe do Słupska (30 km do mety), zaczeły się bardzo długie proste, na których ujrzeliśmy w lusterkach peleton. W pewnym momencie szosa zmieniła się w awaryjny pas starowy dla samolotów, którego szerokość też została w pełni wykorzystana przez uciekających zawodników. Peleton jednak jechał trochę bardziej zdecydowanie i za Słupskiem, na niecałe 10 km do Ustki przewaga zmalała do 30 sekund. Wtedy sędzia przekazał nam przez radio polecenie wyprzedzenia wyścigu co też niezwłocznie uczyniliśmy i dzięki czemu udało nam się "ustrzelić" Wadeckiego i Przydziała od czoła. Chwilę potem peleton doszedł uciekających i zawodnicy razem wjechali na pierwszą z pięciu rund w Ustce. Zaatakowali Paweł Zugaj i Marek Rutkiewicz, ale najciekawsze jest to, że zmęczony długim prowadzeniem Piotr Wadecki dotrzymał im koła, a następnie odskoczył na dobre kilkanaście metrów i samotnie minąć linię mety. O skali trudności wyścigu może świadczyć fakt, iż z 76 starujacych, na metę Pomorskiego Klasyka dotarło jedynie 44 kolarzy. 1. Piotr Wadecki (Intel Action) 4:38.37 2. Paweł Zugaj (DHL Author) strata 4 s 3. Marek Rutkiewicz (Intel) 6 4. Mariusz Witecki (DHL Author) 27 5. Krzysztof Jeżowski (Knauf Team) 29 6. Daniel Czajkowski (PSB Atlas Orbea) 1.15 7. Marcin Gębka (DHL Author) 8. Bogdan Bondariew (Intel Action) 9. Sebastian Jezierski (Legia Bazyliszek) 10. Wojciech Pawlak (Knauf) "Cieszę się, że Pomorski Klasyk z roku na rok jest ciekawszy a poziom sportowy i zainteresowanie kibiców rośnie - powiedział pomysłodawca imprezy, Czesław Lang - To nie tylko okazja do walki sportowej, ale i pokazania piękna okolic, w których spędziłem dzieciństwo i rozpoczynałem sportową karierę". Lang zapowiedział także, że podjął starania o podwyższenie kategorii wyścigu i może już w przyszłym roku Pomorski Klasyk będzie imprezą o randze 1. w klasyfikacji Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI).

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach