Bionicon i B-boxx

Zaledwie świat ujrzał pierwszą korbę z przekładnią planetarną HammerSchmidt Truvativa, a już się okazało, że Amerykanie nie byli jedyną firmą, jaka w zaciszach laboratorium pracowała nad podobnym pomysłem. Jakież musiało być zdziwienie panów z Bionicona i Universal Transmission, gdy zobaczyli działający produkt, podczas gdy oni pozostają w fazie testów…
Uniwersal Transmission to ekipa pana Nicolai, odpowiedzialna za centralny napęd G-boxx. Bionicon znany jest zaś najbardziej z rowerów z regulacją poziomów, a B-boxx rozwijany jest od 2003 roku. Zasada działania jest bardzo podobna jak w Schmidtim, ale zmiana biegów odbywa się za pomocą przycisków i magnetycznie. Planowany stosunek przełożeń wynosi 1:1,65; tym samym odpowiada obecności w korbie tarcz o wielkości 22 i 36 zębów. Przewidziano też możliwość zmiany głównej zębatki. Niestety, seryjna produkcja planowana jest dopiero na rok 2010.
Info: bionicon.com

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach