Cannondale ekstremalnie podnosi poprzeczkę
Peter Denk znów to zrobił. Po tym, jak w ubiegłym sezonie radykalnie odświeżył maszyny do cross country Cannondale’a, tym razem zrobił zamach na szosówki. Efekt kuracji odchudzającej tym razem jest szokująco radykalny, bo seryjna rama SuperSix Evo waży zaledwie 695 gramów!
Do wyniku Denk przyłożył się dosłownie osobiście, bowiem pierwszy prototyp wykonał ręcznie, wypróbowując nowe techniki łączenia kompozytów. Zastosował przy tym rdzenie z gąbki EPS (to ten sam materiał co w kaskach) i detaliczny opis układu warstw, by wyeliminować zbędne fragmenty materiału. Co więcej, cały tylny trójkąt to jeden wielki element, w którym użyto bardzo długich włókien. W ramie zastosowano też technologię Speed SAVE MicroSuspension, zapożyczoną z Formuły 1, która służy do tego, by nie tłumić drgania, ale zapewniać stały kontakt kół z podłożem. Co ciekawe, w Evo nie użyto wybitnie aerodynamicznych profili rur, obniżając opory powietrza raczej przez zmniejszenie ich przekrojów. Rowery na ramie Evo dostępne będą na początku w pięciu wariantach wyposażenia. Wersja Ultimate, wyposażona w napęd SRAM Red, koła DT Swiss RRC i hamulce Zero G, ma ważyć zaledwie 4,9 kilograma!