Crank Brothers

Amerykańska firma specjalizująca się w produkcji pedałów zatrzaskowych w 2011 roku planuje zaatakować rynek pozostałych komponentów. Jak zwykle projektanci z Crank Brothers zaproponowali proste, funkcjonalne, a zarazem niespotykane rozwiązania w konstrukcji tak „nudnych” podzespołów, jak mostki czy sztyce. W nowej kolekcji najbardziej przykuwają wzrok wsporniki kierownicy. Model Cobalt 3 XC to propozycja dla lżejszych odmian kolarstwa górskiego. Nie jest to tylko superlekki mostek o niecodziennym wykończeniu. Unikatowe są w nim kształt oraz system mocowania, zarówno kierownicy, jak i rury sterowej (wykorzystuje dwa elementy – klin i tłok). Mostek dostępny będzie w długościach od 80 do 120 mm. Masa – 127 g przy 100 mm. Propozycją dla nieco cięższych odmian MTB są mostki z serii Iodine (oba dostępne w długościach 65-120 mm). Iodine 2 ma klasycznie skręcane mocowanie kierownicy i wspomniany system klina i tłoka w mocowaniu do rury sterowej. Masa ma wynosić 175 gramów. Iodine 3 to propozycja lżejsza (169 g przy dł. 100 mm). Zarówno mocowanie kierownicy, jak i rury sterowej w tym modelu, odbywa się z wykorzystaniem systemu klina i tłoka. Dość dużym zaskoczeniem w ofercie Crank Brothers jest ogromna różnorodność drążków kierownicy. W trzech seriach (2, 3, 11) dostępne będą po 3 różne modele (Cobalt Flat, Cobalt Rise i Iodine Rise). Kierownice z serii 2 wykonane są z aluminium stopu 6061, seria 3 to drążki ze stopu 7050, a najwyższa seria 11 obejmuje modele karbonowe. Propozycja Crank Brothers na 2011 rok obejmuje również wsporniki siodła, dostępne w trzech seriach (2 i 3 z aluminium stopu 7075 oraz 11 z karbonu). Wszystkie sztyce dostępne są w długościach 350 i 400 mm oraz średnicy 27.2, 30.9, 31.6 i 34.9 milimetra. Wszystkie modele są bardzo lekkie. Przy długości 350 mm i średnicy 31,6 sztyca serii 2 waży 267 g, 3 – 234 g, a 11 – 157 gramów.