Cudowne dziecko DT Swiss
Szwajcarski producent zaprezentował dwa nowe zestawy kół – RR 1450 i XM 1550. Zastosowano w nich system Tricon, którego istotą jest całkowite odejście od klasycznej konstrukcji kół.
Już na pierwszy rzut oka zauważyć można gwiaździsty kształt piast związany z nowym systemem mocowania szprych. Przy bliższych oględzinach natrafiamy na szereg innowacyjnych rozwiązań, z których najbardziej szokującym jest dwuczęściowa budowa piasty. Zastosowanie oddzielnego kołnierza (do którego mocowane są szprychy) umożliwiło odciążenie łożysk, co wpływa na poprawienie właściwości tocznych całego koła i przedłuża jego żywotność. Proste, cieniowane szprychy gwintowane są na obu końcach, co według producenta redukuje ich obciążenie. Podwójne gwintowanie wiąże się z montażem za pomocą nypli, zarówno w obręczy, jak i w piaście. Kształt nowych nypli typu Torx zdecydowanie ułatwia naciąganie szprych. Także sposób zaplotu kół nie jest tu przypadkowy, szprychy w zagłębieniach piasty krzyżują się, natomiast te zlokalizowane na „szczytach” pozostają wolne. Konstruktorzy z DT Swiss przekonują, że taki splot poprawia sztywność koła i umożliwia lepsze przeniesienie siły napędowej. Całą konstrukcję uzupełniają nietypowe obręcze o wklęsłych ściankach bocznych (taki profil redukuje naprężenia szprych). Wewnętrzna ścianka obręczy pozbawiona jest otworów, w związku z czym jest całkowicie szczelna. Rozwiązanie to musiało, rzecz jasna, pójść w parze z nowatorskim systemem mocowania szprych w obręczy, zastosowano tu charakterystyczne gniazda w kształcie łódeczki. Waga kompletów wynosi odpowiednio: XM 1550 (MTB) – 1550 g, RR 1450 (szosa) – 1450 gramów.
Info: www.dtswiss.com | Dystrybutorzy: Ar-Mar, tel. 022 839 61 51, www.skleprowerowy.com, Merida Polska, tel. 032 273 32 32, www.rowerymerida.com.pl