CX, czyli przełajowe Campagnolo
Produkty Campagnolo zawsze były popularne wśród przełajowców, głównie za sprawą manetek, wygodnych w obsłudze także w grubych rękawiczkach, ale to uwielbienie było dość wybiórcze. Z prostego zresztą powodu – brakowało odpowiednich korb!
Sytuacja uległa w końcu zmianie, bo wraz z początkiem sezonu przełajowego pokazano komponenty przygotowane z myślą o tej dyscyplinie, oznaczone skrótem CX. Liczby 10 bądź 11 odnoszą się do obsługiwanych przełożeń z tyłu. Korby to najważniejszy fragment nowej oferty, a zmiana w stosunku do grup szosowych dotyczy nie tylko wielkości zębatek, zmodyfikowano także rampy i piny, by przełożenia zmieniało się łatwiej pod obciążeniem. System nazwano Cyclocross Advanced Racing Technology (przełajowa, zaawansowana technologia wyścigowa), w skrócie C.A.R.T. Korby obracają się na specjalnych wersjach środków suportu Power-Torque, z podwojonym uszczelnieniem. Wszystkie wersje mają dwie tarcze i 50/34 lub 46/36 zębów. Korby będą oferowane w wersjach aluminiowej i karbonowej. Tak wyposażone napędy uzupełnić można o nowe wersje kół Campagnolo, również oznaczone CX – Scirocco, Vento Reaction i Khamsin. Od wersji szosowych różnią się głównie poprawionym uszczelnieniem piast.