Giant Trance X 29

Pierwszy rower trailowy Gianta oparty na dużych kołach wyposażony jest w ramę z cieniowanego i hydroformowanego aluminium Aluxx, wyprodukowaną we własnej fabryce. Zapowiadana masa ramy, wraz z tłumikiem, ma wynosić 2670 gramów. Skok tylnego zawieszenia to 5 cali, a koło jest prowadzone przez sprawdzony system z dwiema parami dźwigni Maestro. Kilka ciekawych rozwiązań geometrycznych świadczy o tym, że Trance X 29 to nie tylko powiększona wersja modelu Anthem X 29. Co najważniejsze, długość tylnych widełek została zmniejszona o 10,1 do 452 mm, po to, by usprawnić manewrowanie w terenie, mimo tego, że generalnie podniesiono wielkość skoku. Jako kąt wyprzedzenia widelca wybrano 69 stopni, co powinno stanowić idealny kompromis między stabilnością i zwrotnością. Jak się można było spodziewać, rower został wyposażony w zestaw rozwiązań technicznych firmy, takich jak główka sterowa OverDrive 2 (1-1/8 do 1-1/1 cala), środek suportu Powercore o szerokości 92 mm z wciskanymi łożyskami i odpowiednio szeroką rurę dolną ramy MegaDrive. Nie zapomniano o wewnętrznym prowadzeniu pancerzy.
Model będzie oferowany w sezonie 2013 w pięciu rozmiarach (XS-XL) i kilku wariantach wyposażenia z najwyższym Trance X 29 0 (amortyzatory FOX CTD i Shimano XT 2x10). Jednocześnie zapowiedziano trzy różne modele kół 29 cali Gianta.