Kompaktowa korba Campy
W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów, przede wszystkim amatorów, Campagnolo zaprezentowało pierwszy napęd kompaktowy do rowerów szosowych, czyli „Compact Drivetrain”, od razu w wersjach do trzech grup – Record, Chorus i Centaur. Noszą one oznaczenie CT. Osoby jeżdżące po górach, szczególnie te o słabszej kondycji, mogły dotąd wybrać dwa rozwiązania – trzy zębatki z przodu, z „turystycznym” trybem o 30 z. i duży tryb z tyłu do 27 z. lub też dwie zębatki z przodu z minimum 39 z. Pierwsze z rozwiązań prawdziwym zawodowcom nie przystoi, drugie po prostu nie oferowało wystarczająco miękkiego przełożenia. Granica 39 z. była nieprzekraczalna w dół (nie pozwalał na to rozstaw otworów w zębatce). Nowy napęd poszerza zakres przełożeń i elegencko wygląda. Korby i specjalne przerzutki przednie z założenia mają być używane z 10-biegowymi trybami z tyłu. Ramiona mechanizmów korbowych zostały wykonane w technologii kompozytowej łączącej wielokierunkowe i nieukierunkowane włókna węglowe. Każda z korb dostępna ma być z zębatkami 35-48, 34-50 i 36-50, zaś ramiona mogą mieć długość: 170, 172,5 lub 175 mm. Rozstaw otworów w zębatkach jest mniejszy jak tradycyjny, a skok pomiędzy zębatkami większy, dlatego też zaistniała konieczność zastosowania specjalnych przerzutek, by osiągnąć pożądaną jakość działania. Ich przednia prowadnica jest mocniej wygięta, dopasowana do linii zębatek, tylna zaś podniesiona ku górze i wygięta na kształt odwróconego „S”, by ułatwić przerzucanie z małej zębatki na dużą. Nowe produkty mają się pojawić w sprzedaży we wrześniu. Więcej informacji: Italfrance-Component PH, tel. 042 215 23 87, www.czescirowerowe.com