Lapierre w karbonowej gorączce

Bez względu na to, czy będzie to model do XC X-Control, czy też full all mountain, Lapierre stawia na karbon. Podczas gdy w modelach Pro Race i X-Control ramy tylko zmodyfikowano, Zesty po raz pierwszy otrzyma w całości karbonowy szkielet.
_X-Control ujrzał światło dzienne w sezonie 2001, w roku 2010 pojawi się już trzecia generacja modelu. Tym samym w wersjach X-Control Race 900 i 700 oraz X-Control Marathon 910 znajdzie się karbonowa, nowa rama, ale skok nadal będzie wynosić 100 mm. Nowej geometrii towarzyszy obniżenie masy o 250 gramów. Wersja Marathon ma o pół stopnia bardziej płaski kąt wyprzedzenia widelca, jak też skok wynoszący z przodu 120 mm. Tańsze wersje X-Control nadal będą aluminiowe, z karbonowym tyłem, lub całkowicie aluminiowe.
_W sezonie 2009 Zesty mogły mieć co najwyżej karbonowy tył, modele 914 i 714 w 2010 będą miały całe karbonowe ramy, które dzięki temu aż o 500 g będą lżejsze od poprzedników. Tym samym najwyższy model 914 ma ważyć (kompletny) tylko 11,1 kg. Nowa geometria charakteryzuje się krótszą rurą górną, dzięki czemu rowery mają być bardziej zwrotne. W sztywniaku Pro Race bez zmian została tylko geometria, ramę karbonową zmieniono całkowicie. W rozmiarze 46 ma ważyć tylko 1040 g, czyli o 70 mniej niż aktualna. Nawet haki i przelotki pancerzy wykonano z karbonu!
Info: cycles-lapierre.fr | Dystrybutor: Poręba, tel. 012 264 90 24, poreba.carrer.pl