Lisia rodzina po face-liftingu

Po widelcu zjazdowym z ubiegłego numeru prezentujemy kolejne propozycje Foxa na rok 2005. Część z nich to jedynie modernizacja już dostępnych modeli, jest jednak trochę rzeczy naprawdę nowych.Największa niespodzianka to widelec do freeride'u zwany „36”. Jak twierdzi producent, jest to bardzo interesująca kategoria dla branży rowerowej, ponieważ wielu klientów szuka roweru, który będzie lekki, a jednocześnie da się na nim jeździć naprawdę ostro. Skonstruowano więc widelec zdolny sprostać podobnym oczekiwaniom, zastosowano przy tym podobne rozwiązania co w modelu zjazdowym – np. oś sztywną. Firma twierdzi, że tylko taka oś jest w stanie dobrze współpracować z hamulcami tarczowymi, gdzie średnica dysków przekracza 200 mm. Sztywność konstrukcji uzyskano poprzez zastosowanie bardzo grubych goleni górnych – ich średnica wynosi aż 36 mm. W środku znajdziemy system Talas, pozwalający regulować skok w zakresie 110-150 mm, za tłumienie odpowiada nowe rozwiązanie – niestety, Fox nie zdradza szczegółów. W każdym razie pełen zakres regulacji tłumienia ma być wyjątkowo intuicyjny i prosty.  Widelec będzie dostępny ze standardową rurą sterową i tylko jedną półką. Inne widelce Foxa nas sezon 2005 wydają się – poza nowymi naklejkami – niezmienione, ale bliższe przyjrzenie się pozwala dostrzec kilka istotnych szczegółów. Postarano się przede wszystkim o obniżenie wagi wszystkich modeli. Poza tym użyto nowych sprężyn negatywnych, tak, że nawet pod ciężkim użytkownikiem ze środka nie powinny wydobywać się żadne odgłosy. Dopracowano również haki – w sezonie 2005 wszystkie modele będą mogły być używane z 200 mm tarczami, część amortyzatorów będzie zaś dostępna także w wersjach tylko do hamulców tarczowych. Modele z serii F100 i F80 będą miały nowe kartusze olejowe Slim, obniżające wagę, ale też podnoszące czułość działania, szczególnie na ciężkich zjazdach.Dużo wydarzy się także na drugim końcu roweru – Fox zmodernizował kompletną kolekcję amortyzatorów tylnych. Przekonstruowano wszystkie tłumiki powietrzne Float (najwyższy model RP3), nowość to modele do FR i DH – DHX (z topowym DHX 5.0). DHX został wyposażony w technologię Boost Valve, gdzie specjalny wentyl rodziela system Pedal (zapobiegający bujaniu) i odporność na dobicie tłumika – obie cechy mogą być oddzielnie regulowane. Konstrukcja ma zapewnić wysoką czułość działania.Więcej informacji: Cult-bikes, tel. 017 864 22 33, www.cult-bikes.com.pl

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach