Nowe skróty do wyuczenia – abecadło RST

Tajwańskie RST przygotowało na sezon 2006 mocne uderzenie i proponuje całkowicie nową kolekcję widelców. Jednocześnie wyposaża je w serię nowych, zaawansowanych technologii, takich, że przyjdzie nam nauczyć się dopiero opisujących je świeżych skrótów. I tak „SL” oznacza wbrew pozorom nie skrót od „super light”, czyli jeszcze jedną wersję odchudzonej konstrukcji amortyzatora, lecz „Smart Lock”, czyli sprytny hydrauliczny system blokady amortyzatora, uruchamiany za pomocą przycisku na górze goleni. Jego odblokowanie jest w pełni automatyczne, wystarczy wjechać na przeszkodę. „TnL” to także system blokady, tyle, że obsługiwany ręcznie za pomocą dużej, wygodnej dźwigni, a skrót pochodzi od słów „Turn and Lock” (obróć i zablokuj). Systemów hydraulicznych jest zresztą więcej, kolejny to „DA”. Skrót może być lekko mylący, pochodzi bowiem od trzech słów „Hydraulic Daping Adjust” i oznacza regulację tłumienia dźwignią. RST zapewnia, że zakres ustawień jest bardzo szeroki. „SD” to także tłumienie hydrauliczne, tyle, że bez regulacji. Do wymienionych dochodzą jeszcze dwa skróty – „TC” i „RL”. Pierwszy z nich dotyczy zmiany skoku („Travel Change”) i został urzeczywistniony w postaci pokrętła na górze goleni. Za jego pomocą, w zależności od modelu amortyzatora, skok da się szybko zmieniać w zakresie 60–100 lub 80–120 mm. Drugi zaś to nic innego jak system „Remote Lock”, czyli manetka montowana na kierownicy, a służąca do blokowania skoku. Z nowych systemów korzysta większość modeli 2006, oczywiście najbardziej nasycone są te z tzw. górnej półki, czyli serii Rapide i Space. Modele Rapide dostępne są w wielu wariantach – Air, Super, Hill i Dual. Na przykład Rapid Air ma w środku powietrze, a Super sprężyny stalowe, oba wyposażone są w blokadę i regulację tłumienia, pierwszy z nich ma skok 100 bądź 130 mm, drugi regulację skoku w zakresie 100–130 mm. Z zewnątrz są niemal identyczne, maja magnezowe golenie dolne, aluminiowe górne oraz koronę i rurę sterowa. Wagi wynoszą odpowiednio 1,55 i 2,20 kg. Modele Hill i Dual to dla odmiany widelce dwupółkowe, oba maja skok 180 mm, ale Dual ma więcej stalowych części i mniejszy zakres regulacji. Hill zaś dodatkowe wspomaganie powietrzne hydraulicznego tłumienia. Wagi wynoszą odpowiednio: 3,10 i 3,5 kg. Modele z serii Jump także występują w trzech wariantach – Jump, Transfer i Free. Ich skoki mogą wynosić 80, 100 lub 130 mm, a modele różnią się istotnymi detalami, takimi jak rodzaj tłumienia. Najwyższy model Jump ma tłumienie hydrauliczne ze wspomaganiem powietrznym i regulację tłumienia powrotu. Wszystkie wyposażone są w osie sztywne. Wagi wynoszą 2; 2,2; 2,8 kg. W kolekcji RST nie zabrakło nawet nowego modelu do kół o wielkości 29’’’ – Marco, który także występuje w kilku wariantach. Wszystkie maja 76 mm skoku. Więcej informacji: Velo Sp. z o.o., tel. 032 330 67 00, www.velo.com.pl

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach