Ritchey Trail
Trzymając rękę na pulsie zmian, jakie zachodzą w kolarstwie górskim, Ritchey przygotował nową, kompletną linię produktów wykonanych z aluminium i karbonu – WCS Trail – przeznaczoną do bardziej agresywanej jazdy.
W ostatnich latach Ritchey zorientowany był przed wszystkim na komponenty do jazdy XC, a rolę „woła roboczego” w innych kategoriach pełnił Syncros. Po sprzedaniu tej ostatniej marki logiczną konsekwencją stało się dodanie części mocniejszych, szerszych i dłuższych, a więc mostków, kierownic i sztyc. Mostek Trail jest aluminiowy i wyróżnia się superszerokim przodem, który ma aż 40 mm, oraz tym, że kierownicę obejmuje aż na 220 stopniach jej obwodu. Za wzorzec posłużył model WCS z ubiegłego sezonu, gdzie ta liczba wynosiła 260. Tym razem ją zredukowano, by umożliwić montaż kierownicy bez konieczności odkręcania komponentów. Mostek może mieć od 70 do 110 mm długości i waży 115 g (70 mm). Kierownice to modele WCS 2x Trail Bar i WCS Low Rizer Bar. Szczególnie ciekawy jest pierwszy model. Płaska konstrukcja, dzięki asymetrycznej budowie i podniesieniu o 5 mm, pozwala na użycie tej kierownicy w pozycji normalnej lub odwróconej. To interesujący pomysł dla fanów rowerów 29. Model ma dwie wersje – karbonową (710 mm, 180 g) i aluminiową (720 mm, 232 g). Także dwa warianty ma model następny, podniesiony; precyzyjnie rzecz biorąc, o 20 mm dla aluminium i 15 mm dla karbonu (oba 740 mm szerokości). Wśród sztyc znajdą się dwa modele – aluminiowy Link Trail, której jarzmo można zmienić tak, że działa z siodełkami Selle Italia Monolink, oraz karbonowy WCS Flexlogic Carbon Post, który ma oferować dodatkowe własności tłumiące. Dostępne bedą długości 350 i 400 mm oraz średnice 27,2; 30,9 i 31,6 mm.