Rowery Made in Austria

KTM 2008
Przedpremierowy pokaz kolekcji rowerów KTM (za światową premierę uznaje się wrześniowe targi Eurobike) połączono z prezentacją nowo wybudowanej montowni rowerów.
KTM konsekwentnie nie przenosi produkcji na Daleki Wschód, a wręcz przeciwnie, inwestuje w ojczyźnie „pomarańczowej marki”, czyli austriackim Mattighoffen, niewielkiej miejscowości położonej ok. 25 km od Salzburga. Przejeżdżając przez nią samochodem, co chwilę mija się wielkie budynki dywizji motocyklowej, na których widnieje charakterystyczne logo KTM. Do tego należy dodać produkcję klimatyzatorów KTM i to, co nas interesuje najbardziej, czyli „KTM Fahrrad”. Można powiedzieć, że Mattighoffen z powodzeniem mogłoby się nazywać KTM Burg.
Full suspension 9,5 kg!
Najbardziej widoczny trend to postawienie na karbon, konsekwencją czego będzie zbicie masy. Powstała nowa grupa rowerów full suspension do XC o nazwie Score z czterozawiasowym systemem zawieszenia. Aż cztery z nich zrobiono z karbonu typu monocoque, a tylko dwa z aluminium. Topowy Score Prestige ważyć będzie zaledwie 9,5 kg! Wart odnotowania jest fakt, że KTM w modelach z górnej półki postawił na widelce DT Swiss. Z lekkimi karbonowymi konstrukcjami oraz wnętrzami z brytyjskiej firmy Pace włączą się w sezonie 2008 do walki o serca i portfele bikerów. Osprzęt Score Prestige to oczywiście pełen XTR, karbonowa seria WCS od Ritcheya, koła Mavic Crossmax SLR i opony Schwalbe Furious Fred.
Rower MTB o wadze 7,8 kg!
W kolekcji sztywnych rowerów do XC KTM stworzył prawdziwy rarytas dla tradycjonalistów – Team LC Supreme ważący 7,8 kg! Takiej masy może mu pozazdrościć niejeden szosowiec. Znakomity wynik możliwy był dzięki zastosowaniu karbonowego widelca Ritchey Carbon oraz komponentów z najwyższych półek. Rower tej klasy ma być odpowiedzią na trend superlekkich maszyn MTB, służących do ścigania się po łatwych technicznie trasach, których jest coraz więcej.
Jeszcze lżejsze szosówki
Inżynierowie KTM ulepszyli rowery szosowe, tworząc serię Renegade na ramach z karbonu monocoque o wadze 950 gramów. Najbardziej charakterystyczna jest tu zintegrowana rura podsiodłowa, dzięki której jeszcze bardziej zbito wagę i zwiększono sztywność. Topowy model Renegade Prestige waży zaledwie 6,5 kg i nie trzeba dodawać, że złożono go na kompletnym osprzęcie Shimano Dura-Ace.
Dwa oblicza enduro
Kolejny krok naprzód uczyniono w kierunku rozbudowy kategorii Enduro. Wynikiem jest powołanie do życia superlekkiej maszyny Prowler Zero o skoku 130 mm (zawieszenie DT) i wadze 11,7 kg dla miłośników trudnych technicznie maratonów i podróżników z zacięciem cross country. Na przeciwległym biegunie znajduje się Prowler Moto będący już lekką freeride'ówką. Zwiększono mu skok do 150 mm i zamontowano bardziej hardcore'owy osprzęt.
Więcej ekstremy
Po sukcesie tegorocznych modeli KTM powiększa kolekcję rowerów do kolarstwa grawitacyjnego. W przyszłym roku pojawią się tańsze wersje rowerów zjazdowych i dirtowych, czyli Tribute i Flavour.
Info: ktmbikes.at
Dystrybutor: Bikershop, tel. 012 423 32 62, bikershop.pl

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach