Rzut oka na Looka 2005

Francuski Look zapowiada na przyszły rok całą gamę produktów ze zdecydowanie najwyższej półki, począwszy od ramy i widelca, a na pedałach skończywszy. Ich cecha wspólna to stricte europejskie pochodzenie i ceny, które po prostu zwalają z nóg. Najciekawsza ze wszystkich nowości to najświeższa wersja widelca szosowego z linni HSC – HSC 5 SL. Ten model, którego przewidywana cena wynosić będzie ok. 500 USD, to najprawdziwszy jednolity karbon. Tutaj wszystko jest ze szlachetnego kompozytowego materiału, począwszy od rury sterowej po ramiona i haki – całość zaś nie jest klejona, lecz wykonana z jednego kawałka. Wyjątkową konstrukcję udało się stworzyć dzięki użyciu specjalnych włókien (zwanych „super-high-modulus”). Producent zapowiada rewelacyjną sztywność we wszystkich kierunkach przy wadze wynoszącej jedynie 295 g. Jednocześnie jest to pierwszy model, który nie wymaga instalacji konusa sterów – uszczelniane łożysko może opierać się bezpośrednio na koronie widelca, a właściwie na skośnym elemencie, ustawionym pod kątem 45° do rury sterowej. Jak wieść niesie, rozwiązanie zostało wszechstronnie przetestowane, a badania dowiodły, że karbon w tym miejscu jest jeszcze wytrzymalszy od stali. Swoją drogą za obrót odpowiadają kulki, a nie sam kompozyt, który znieść musi wyłącznie statyczne obciążenia, czyli nacisk. Jako parę do nowego widelca zaprezentowano ramę „585”, ważącą 990 g w rozmiarze 53 cm. Ma to być w kolekcji Looka trzecia od góry, jeśli weźmiemy pod uwagę masę. Do konstrukcji środka suportu użyto tego samego co w widelcu, wyjątkowego materiału pozwalającego oszczędzić wagę. Oficjalna prezentacja ramy odbyła się podczas tegorocznego Tour de France. Można ją było zobaczyć w rowerach teamu Credit Agricole. Ostatnia niespodzianka to pierwsze na świecie pedały wykonane w całości z karbonu (Look nazywa je właśnie „all-carbon”). Do ich produkcji użyto  „karbon bi-materiału”, by uzyskać wagę niższą niż 300 g i to włącznie z blokami. Model „Keo” ma być w zamian pozbawiony wszystkich wyrafinowanych możliwości regulacji topowego CX 7, z wyjątkiem twardości wypięcia i opcji wyboru ruchomości stopy (0 lub 9°). Specjalnie do Kao zaprojektowano bloki, które mają mniejszą wysokość i są zaimpregnowane teflonem, by ułatwić wpięcie i wypięcie. Przewidywane ceny to 220 USD za wersję z osią stalową i 300 USD za tytanową. Więcej informacji: Poręba, tel. 012 264 90 24, www.poreba.made.pl

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach