Tuning tłumików Fox’a

Fox jak do tej pory używał swoich wentyli zwanych Boost Valve, czułych na pozycję tłoka i panujące wewnątrzne ciśnienie, przede wszystkim po to, by kontrolować końcówkę dużego skoku w tłumikach zjazdowych. Okazuje się, że znalazł sposób, jak zmieścić je w zdecydowanie mniejszych modelach powietrznych, nowych Floatach RP23 i RP2.
Info: www.foxracingshox.com | Dystrybutor: Cult-Bikes, tel. 022 898 28 39, www.cult-bikes.com
_Co ciekawe, w tym przypadku wspomniany Boost Valve nie został użyty po to, by kontrolować końcówkę ugięcia, wprost przeciwnie, by „uczulić” jego początek, precyzyjnie rzecz biorąc – usprawnić działanie systemu zapobiegającego bujaniu zawieszenia. Według Fox’a nowy wentyl sprawia, że małe impulsy powstające podczas przejeżdżania niewielkich przeszkód przestają być ofiarą systemu ProPedal, gdy ten jest włączony. W ten sposób, przynajmniej teoretycznie, można mieć włączony system antybujaniowy i jednocześnie cały czas wysoki poziom komfortu i pełną przyczepność.
_Standardowo wytwórcy przygotowują swój sprzęt z myślą o przeciętnych użytkownikach, ale w miarę wzrostu ich doświadczenia rosną również wymagania co do jakości działania. Dla podobnych klientów przygotowano specjalny program ProTune, który pozwoli tuningować amortyzatory i tłumiki, by jeszcze bardziej dostosować je do indywidualnych upodobań. Sprzęt trzeba będzie wysłać do „kliniki” Fox’a.