ZAPREZENTOWANO 74. TOUR DE POLOGNE
Uroczysta gala, na której zaprezentowana została trasa Tour de Pologne odbyła się na torze kolarskim w Pruszkowie. Wśród wielu gości Czesława Langa nie zabrakło Ministra Sportu Witolda Bańki, Dyrektora Generalnego Międzynarodowej Unii Kolarskiej Martina Gibbs’a oraz przedstawicieli sponsorów, partnerów, kolarskich gwiazd z dawnych lat oraz mediów.
Czeka nas tydzień sportowych emocji na TdP. W czasie tegorocznej edycji kolarze pokonają 1144 kilometry i przejadą przez ponad 500 miejscowości. Będą pagórki, czas dla sprinterów i wysokie góry. Słowem – wszystko co jest potrzebne do wielkiej kolarskiej rywalizacji.
Podczas poniedziałkowej prezentacji trasy, na torze kolarskim BGŻ BNP Paribas Arena w Pruszkowie, obok siebie stanęły gwiazdy z dawnych lat – m.in. Ryszard Szurkowski, Czesław Lang, Lech Piasecki, Henryk Charucki, Krzysztof Sujka, Lechosław Michalak, Tadeusz Mytnik bracia Marek i Zdzisław Wrona.W wyścigu australijskim najlepszy okazał się Czesław Lang – tuż za nim finiszował Krzysztof Sujka.
Po sportowych emocjach przyszedł czas na prezentację trasy 74. Tour de Pologne UCI World Tour:
29.07 ETAP I KRAKÓW – KRAKÓW 137 km
30.07 ETAP II TARNOWSKIE GÓRY – KATOWICE 142 km
31.07 ETAP III JAWORZNO – SZCZYRK 161 km
01.08 ETAP IV ZAWIERCIE – ZABRZE 238 km
02.08 ETAP V OLIMP NAGAWCZYNA – RZESZÓW 130 km
03.08 ETAP VI KOPALNIA SOLI „WIELICZKA” – ZAKOPANE 199 km
04.08 ETAP VII BUKOVINA RESORT – BUKOWINA TATRZAŃSKA 132 km
-
Tym razem postanowiliśmy zmienić nieco trasę wyścigu, ale nie mogło na niej zabraknąć chociażby Krakowa, który dla nas jest tak samo ważny jak Paryż dla Tour de France. Będą dwa etapy pagórkowate, jeden typowo sprinterski i cztery górskie. To wyścig, który będzie pasował kolarzom pokroju Rafała Majki czy Vincenzo Nibaliego, dla których im ciężej tym lepiej – podsumowuje trasę Dyrektor Generalny Lang Team, Czesław Lang
W tym roku Tour de Pologne zyskuje nowego, potężnego partner – sponsorem głównym wyścigu został CARREFOUR.
_ Kontynuując nasze zaangażowanie w największe wydarzenia kolarskie zdecydowaliśmy się w tym roku zostać sponsorem głównym Tour de Pologne! Nasze wsparcie nie jest przypadkowe i doskonale wpisuje się w realizację kampanii Carrefour „Z miłości do Zdrowia”. Od kilku lat kładziemy duży nacisk na projekty związane z promowaniem zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej, a także stale rozwijamy asortyment produktów ze „Zdrowej półki Carrefour” – zgodnie z dekretem Napoleona, który stał się synonimem naszego zobowiązania wobec klientów. Warto także dodać, że Grupa Carrefour wspiera od wielu lat największe imprezy kolarskie na świecie, m.in. popularny Tour de France – podkreśla Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.
Podczas 74. Tour de Pologne nie zabraknie imprez towarzyszących. Ostatni dzień wyścigu tradycyjnie zarezerwowany jest dla kolarzy z całej Polski, którzy powalczą w Bukowinie Tatrzańskiej na trasie zawodowego peletonu w Tour de Pologne Amatorów – dystans 66 km.
Rok 2017 to ważna rocznica dla Nutella Mini Tour de Pologne. Jeden z najpopularniejszych cyklów wyścigów dla dzieci – gdzie swoje wielkie kariery zaczynali Katarzyna Niewiadoma czy Michał Kwiatkowski – obchodzi dziesięciolecie. Z tej okazji organizatorzy szykują specjalne niespodzianki.
SPONSORZY POSZCZEGÓLNYCH KLASYFIKACJI 74. TOUR DE POLOGNE
KOSZULKA CARREFOUR (żółta) – lider klasyfikacji generalnej wyścigu
KOSZULKA TAURON (magenta) – lider klasyfikacji górskiej
KOSZULKA HYUNDAI (biała) – lider klasyfikacji sprinterskiej
KOSZULKA LOTTO (granatowa) – lider klasyfikacji najaktywniejszych
PREMIA LOTOS – najlepszy polski zawodnik w klasyfikacji generalnej
Najlepszy kolarz 74. Tour de Pologne wyjedzie nowym samochodem marki HYUNDAI. To nagroda główna dla zwycięzcy klasyfikacji generalnej. Pomiarem czasu zajmie się TISSOT – – nowy partner Tour de Pologne. Do rodziny partnerów dołączył także OLIMP LABORATORIES – jeden z najbardziej znanych na świecie producentów farmaceutyków i suplementów diety dla sportowców. Miejsce oficjalnego partnera logistycznego zarezerwowane jest dla Fraikin, a wszystkie elementy scenografii przygotuje STUDIO55 advertising solutions.
Tour de Pologne to także media, które relacjonują wyścig. Głównymi partnerami są: TELEWIZJA POLSKA, POLSKIE RADIO, ONET, PRZEGLĄD SPORTOWY, a od niedawna do tego grona dołączyła największa gazeta codzienna FAKT i jeden tygodnik WPROST. Kampanię reklamującą Tour de Pologne będzie można obejrzeć także w sieci kin CINEMA CITY oraz ekranach i billboardach CITYBOARD MEDIA.
Rywalizacja będzie filmowana nie tylko z mobilnych kamer na motocyklach, ale także ze śmigłowców. Relacje z polskich tras będzie można oglądać w ponad 100 krajach świata, w dwudziestu wersjach językowych.
To wszystko tworzy niesamowity i niepowtarzalny klimat wyścigu, który według oficjalnych informacji jest jednym z pięciu najchętniej oglądanych wydarzeń kolarskich w sezonie na całym świecie. Na trasie ścigających się zawodników ogląda co roku nawet 3,5 miliona sympatyków jazdy na rowerze.
zdjęcia – Szymon Gruchalski