Madone jeszcze lepsza!

Trek wielokrotnie udowodnił, że nie lubi powielać stereotypów, jednak po zeszłorocznej premierze Madone wydawało się, że szczyt myśli konstruktorskiej został właśnie osiągnięty. Granicę udało się przesunąć po raz kolejny.
Nową ramę cechuje przede wszystkim niższa masa, bo konstruktorom Treka udało się zbić ją aż o 150 g w stosunku do poprzedniego modelu, zwiększając jednocześnie sztywność. Wynik był możliwy dzięki zastosowaniu nowej technologii OCLV2 – innowacyjnego łączenia elementów ramy, zwanego Stepjoint, polegającego na modelowaniu końcówek rur w kształcie schodków. Dzięki temu zwiększona zostaje precyzja i powierzchnia styku łączonych elementów, co wymiernie ma się przekładać na wzrost sztywności całej konstrukcji. Kolejną nowością jest przemodelowanie węzła podsiodłowego. Maszt w kształcie „płetwy” został zastąpiony okrągłym odpowiednikiem z kilku powodów. Nowy oferuje większy komfort jazdy, jest lżejszy o 30 g oraz, co istotne, mniej podatny na uszkodzenia przy dokręcaniu nasadki podsiodłowej. Widelec także nie pozostał bez zmian. Konwencjonalny przekrój stożkowej rury sterowej w dolnej jej części, tuż nad bieżnią łożyska, został zastąpiony owalnym, o dłuższej cięciwie prostopadłej do kierunku jazdy. Zabieg ten ma zrewolucjonizować pojęcie komfortu oraz poprawić znacząco sterowność roweru. Ostatnią, a w zasadzie najbardziej widoczną zmianą, jest umieszczenie wszystkich pancerzy wewnątrz ramy, a także zintegrowanie czujnika prędkości i kadencji w tylnym widelcu. Wszystko po to, by zapewnić czystość, nie tylko formy.
Info: trekbikes.com
Dystrybutor: SSC, tel. 071 343 15 39, ssc.pl

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach