Nadchodzi nowy Stumpjumper

Wydawałoby się, że pewne rzeczy są niezmienne, tak jak konstrukcja klasycznego, w pełni amortyzowanego Stumpjumpera Specializeda. A jednak nowa wersja na sezon 2010 udowadnia, że zmiany są potrzebne. Jak mówią konstruktorzy Specializeda, ma to nadal być sprzęt uniwersalny, bardziej do turystyki czy startowania w maratonach niż all mountain, choć skok urósł do 140 mm, a więc o 20 mm więcej w stosunku do wersji z roku obecnego. Zachowanie uniwersalności możliwe było dzięki przebudowie karbonowej ramy. Zrezygnowano z charakterystycznych, wielkich dźwigni (tzw. rockera), jak i ustawienia tłumika w pionie. Dzięki temu rower waży rekordowe w klasie 10,2 kilograma! Ciekawostką może być, że jako pierwszy seryjny rower Stumpjumper w wersji S-Works oferuje aż 30 biegów. Napęd XX SRAM-a połączono z korbą trzema tarczami z przodu. Jakby tego mało, sprzęt pozwala na regulację geometrii – nową wersję widelca FutureShock można błyskawicznie skrócić do 115 mm. Tradycyjnie w obu amortyzatorach znajdziemy „inteligentne” tłumiki Brain, blokujące ją automatycznie w razie potrzeby. Info: specialized.com Dystrybutor: Specialized, tel. 022 644 50 76, specialized.com