Mavic R-Sys

Mavic przedstawił nowy komplet kół szosowych skonstruowany z wykorzystaniem technologii nazwanej TraComp. Dzięki użyciu pustych w środku kompozytowych szprych jego sztywność ma być wyższa aż o 30% w stosunku do typowych kół, takich jak Ksyrium ES, przy bardzo niskiej masie własnej.
Koła zbudowane są na identycznych aluminiowych obręczach jak Ksyrium ES, ale z przodu znajdziemy 16, a z tyłu 20 szprych. Te z tyłu są ustawione asymetrycznie, od strony trybu aluminiowe, wszystkie pozostałe, również z przodu, kompozytowe. Szprychy aluminiowe zostały użyte dlatego, że łatwiej w tym miejscu je uszkodzić przez wciągnięcie łańcucha, naprawa mogłaby być kosztowna. Pojedyncza kompozytowa szprycha systemu R-Sys waży tylko 4,5 g, a dla przykładu aluminiowa szprycha Mavica 7 g, zaś konwencjonalna stalowa z nyplem 8 gramów. Użycie kompozytowych szprych powoduje, że występujące siły mogą je nie tylko rozciągać, ale i ściskać, to ma być recepta Mavica na rewelacyjną sztywność kół. Przy okazji wzrasta też tłumienie drgań! Masa nowych kół w wariancie do standardowych opon wynosi 570 i 760 g (przód/tył). W numerze październikowym znajdziecie wyczerpujący test nowych kół, przeprowadzony z udziałem zawodników startujących w Tour de Pologne!
Info: mavic.com
Dystrybutor: Harfa-Harryson, tel. 071 324 69 63, harfa-harryson.com.pl

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach