Na drodze ku doskonałości

Amerykański Thomson to firma, która ma stosunkowo niewielka ofertę komponentów rowerowych, ale ze to może się szczycić, że sa one bardzo dopracowane. Dobrym przykładem będzie tu historia powstania nowych modeli X4 i X2. Powód stworzenia nowych produktów był prosty. Wypadało wykreować coś, co będzie odpowiadało najnowszym standardom kierownic typu oversize, o średnicy 31,8 mm w części centralnej. Szybko okazało się, że proste zmodyfikowanie dotychczas produkowanego modelu Elite nie wystarcza. Prototypy były nie tylko cięższe, ale też mniej wytrzymałe niż pierwowzór. Oczywiście firma nie mogła sobie pozwolić na podobna porażkę. Tym bardziej, że jest w 100% amerykańska (co z duma podkreśla ;)). X4 i X2 pozwalają wykorzystać zalety nowych kierownic, bo same są sztywniejsze, ale też lżejsze. X4, przeznaczony do rowerów MTB, waży o 30 g mniej niż odpowiednik z serii Elite, a X2, do szosówek, aż o 50 g mniej. Przy okazji firma zrezygnowała ze swojego słynnego mocowania do rury sterowej z elementem klinującym, a wybrała klasyczny zacisk na dwie śruby. Na podstawie wyników testów zdecydowano też, że w X4 kierownica będzie podtrzymywana za pomocą 4, a w X2 2 śrub. Zadbano też o dopasowanie stylistyczne do typów rowerów. X4 jest bardziej kanciasty i techniczny, a X2 elegancki i klasycznie zaokraglony. X4 przy długości 110 mm waży jedynie 149 g, X2 143 g w tym samym rozmiarze. Oba kosztują 429 zł. Więcej informacji: Matuszewski, tel. 071 321 47 58, www.fhm.pl

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach