Przyczepność bez granic cz. 2

Prezentujemy drugą część wielkiego testu opon. Tym razem sprawdziliśmy dla Was modele uniwersalne, zwane też enduro, oraz wyspecjalizowane, do ciężkiego freeride’u i zjazdu.

Enduro

Pod taką nazwą kryje się cała kategoria opon uniwersalnych, począwszy od modeli turystycznych po lekkie freeridowe. Wycieczki, od czasu do czasu maraton, trochę ostrzejszej jazdy… Opony, które mają sprostać podobnym wymaganiom, powinny mieć kilka wspólnych cech Đ niezbyt wysokie opory toczenia, dużą odporność na przebicie i bardzo dobrą przyczepność (w każdych warunkach pogodowych). Tylko modele naprawdę wszechstronne mają szanse na zwycięstwo. Opony grubsze zasadniczo wypadły w teście lepiej, ponieważ przy tych samych oporach toczenia oferowały lepszą przyczepność i wyższą odporność na przebicie (patrz tabele z zestawieniami). Mniejszą rolę w tej klasie odgrywa także waga, ponieważ podobnie jak w przypadku modeli XC masa rotująca jest przeceniana. Ciąg dalszy w numerze 3(4)/2003

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach