Sztyca z regulacją geometrii

Wspornik podsiodłowy G-Control Vorace oferuje możliwość cenną a nietypową, za jego pomocą da się zmienić pozycję siodła, i to w czasie jazdy, albo inaczej rzecz ujmując, geometrię roweru. Rowery odmiennych typów różnią się między sobą kątami ramy. Oczywiste, że rower, który ma lepiej podjeżdżać, będzie miał siodło przesunięte bardziej do przodu niż np. zjazdówka. Kąt przy rurze podsiodłowej będzie w pierwszym przypadku ostrzejszy niż w drugim. Przesunięcie w przód lub w tył pozwala obciążyć odpowiednio koło przednie lub dla odmiany zapobiec przelatywaniu przez kierownicę na każdej przeszkodzie. W typowym rowerze, jeśli chce się osiągnąć maksymalną uniwersalność maszyny, dobiera się taką geometrię, która stanowi kompromis między dwiema skrajnościami ułatwiającymi podjeżdżanie lub zjeżdżanie. Niektóre rowery pozwalają geometrię zmieniać, co jednak zmusza do znacznego komplikowania konstrukcji, a nie zawsze przynosi pożądane efekty. Sztyca G-Control pozwala skorzystać z niektórych zalet regulacji geometrii w sposób maksymalnie uproszczony. Za pomocą manetki umieszczonej na kierownicy wybiera się jedną z pozycji siodła – przesuniętą do przodu, standardową lub cofniętą (choć nie wszystkie wersje mają trzy opcje). Najciekawszy jest wariant XC Comp, który dzięki użyciu kosmicznych materiałów ma stosunkowo niską wagę – 450 g. Do produkcji użyto karbonu i magnezu, a zmianę geometrii, tak samo jak w przypadku innych modeli, umożliwia konstrukcja z równoległych, ruchomych elementów. Manetkę wykonano z aluminium wykończonego w technologii CNC. Do sztycy dokupić można neoprenową osłonę chroniącą mechanizm. Cena: 1430 zł Więcej informacji: Poręba, tel. 012 264 90 24, https://www.poreba.made.pl/