Trek Fuel EX
W przyszłym sezonie Trek Fuel EX, czyli rower all mountain o podniesionym skoku, dostanie ramę całą z karbonu. Oznacza to tyle, że kompozytowy będzie nie tylko główny trójkąt, ale też cały tył.
Według zapewnień inżynierów firmy było to nie lada wyzwanie, by połączyć duży skok z możliwościami konstrukcji zawieszenia z płynnym zawieszeniem tłumika, jakie stosowano do tej pory. Dlatego też zmodyfikowano technologię produkcji OCLV, stosowaną przez Treka, wprowadzając jej wersję Mountain, dzięki czemu można było uzyskać mocniejsze rury, np. dolną i podsiodłową. Dolna rura otrzymała dodatkową polimerową osłonę (Carbon Armor), która ma chronić ją przed szczególnie silnymi uderzeniami kamieni. Materiał również się zmienił, nowy kompozyt ma być o wiele bardziej odporny na poprzeczne impulsy i nie pękać w charakterystyczny dla karbonu sposób. Rama technicznie nie zmieniła się wiele, ale postęp jest zauważalny. Nadal tylny zawias jest tożsamy z tylną osią (system Active Braking Pivot), a tłumik płynnie zawieszony. Tłumik to nadal wspólna konstrukcja Fox’a i Treka, czyli DRCV, z podwójną komorą powietrzną, co ma poprawić reakcję na całym przebiegu ugięcia. W sezonie 2011 znów nieco zmodyfikowano jego charakterystykę, poprawiając czułość. Jednocześnie haki to zupełnie nowa konstrukcja nazwana ABP Convert, seryjnie wyposażona w oś sztywną 142x12 mm Maxle Lite (konwersja do standardowego zacisku jest ciągle możliwa). Nowe, kompozytowe tylne widełki nie tylko odchudzają konstrukcję, ale dzięki wyjątkowemu, wygiętemu kształtowi nadają jej lekkości. Model Fuel EX będzie dostępny w trzech wariantach wyposażenia.