Trek/Gary Fischer

Jeden z największych producentów rowerów prezentuje nową kolekcję zaprojektowaną przez samego Garego Fishera. Sprzęt „Rybaka” zniknie jako samodzielna marka!
Współpraca obu firm w rzeczywistości trwa już od kilkunastu lat, wiele modeli łączy ta sama technologia. Od nowego sezonu rowery sygnowane jako Gary Fisher uzupełnią ofertę Treka, bo do tej pory nie było w niej choćby 29erów. Nowa kolekcja składa się z 50 modeli podzielonych na osiem kategorii. W topowych modelach 29erów Superfly i Superfly 100 konstruktorzy zmienili główkę ramy (na rozszerzaną od 1 1/8 do 1,5 cala), w suporcie wprowadzili standard BB95 (górski odpowiednik BB90) oraz zdecydowali się na bezpośredni montaż przerzutki przedniej. Osprzęt Superfly i Superfly 100 opiera się na grupie SRAM XX. Najwyższe wersje obu modeli kosztować będą 6300 (Superfly 100 Elite) i 4730 dolarów (Superfly Elite). Odświeżeniu uległ także full Rumblefish, dedykowany amatorom all mountain/enduro. Karbonowe ramy otrzymały specjalne wzmocnienia dolnej rury. Za topową wersję Rumblefisha II, wyposażoną w grupę XT 3x10, zapłacimy 3780 dolarów. Całkiem nowym pomysłem jest kategoria Dual Sport, która jest odpowiedzią na stale wzrastające zainteresowanie rowerami uniwersalnymi. Maszyny z tej sekcji świetnie nadają się zarówno w góry, jak i do szybkiego poruszania się po mieście. Urban Utylity to grupa zaawansowanych technologicznie rowerów miejskich. Na szczególną uwagę zasługuje model Transport+, wyróżniający się ciekawą konstrukcją (spory bagażnik jest integralną częścią ramy) i elektrycznym wspomaganiem. Mimo że w niektórych przypadkach trudno nie ulec wrażeniu, że nowe modele Treka to Gary Fisher „w przebraniu”, konstruktorzy zapewniają, że każdy z rowerów został przeprojektowany i ulepszony. Niewątpliwą korzyścią dla klientów jest obniżenie ceny części modeli GF w wydaniu Treka.