Vyro
Od wielu lat trwają spekulacje na temat przyszłości przerzutek w rowerach. Wielu specjalistów uważa, że kluczem do znalezienia idealnego sposobu zmiany biegów są skrzynie biegów z ich rozlicznymi zaletami – błyskawiczną zmianą przełożenia bez względu na obciążenie, odpornością na uszkodzenia i niewielkimi wymaganiami serwisowymi
W opozycji do zalet stoją: wysoka masa, skomplikowana konstrukcja (serwis na trasie praktycznie niemożliwy) oraz gorsza niż w przypadku tradycyjnych przerzutek wydajność. System Vyro, opracowany przez Gregora Schustera, ma skupiać w sobie wszystkie korzyści płynące ze stosowania skrzyni przy zachowaniu wysokiej wydajności oraz niskiej masy. Jak na razie zaprezentowano prototypową 2-rzędową korbę FR/AM. Nowa korba składa się z dwóch zębatek. Dużej podzielonej na cztery segmenty i mniejszej będącej monolitem. Zasada działania opiera się na przesuwaniu się segmentów większej zębatki w linii osi suportu. Zmiana przełożenia odbywa się poprzez wejście segmentu większej zębatki „pod łańcuch” lub wysunięcie się „spod łańcucha”. Sam łańcuch pracuje ciągle w tej samej płaszczyźnie, prowadzony w prowadnicach (zapobiega to jego spadaniu). Ogromną zaletą tego systemu jest możliwość zmiany przełożenia pod pełnym obciążeniem przy tylko 1/4 obrotu korby. Prototyp waży 1400 g, jednak wersja produkcyjna ma być lżejsza o 450 gramów.