Malezja – azjatycka piękność

To prawda, Malezja leży daleko i nie jest też klasycznym rowerowo-turystycznym krajem. Jednocześnie na wyspie Laangkawi rokrocznie rozgrywany jest słynny triatlon z serii Ironman, a profesjonaliści ścigają się w Tour de Langkawi – wymagającej 10-etapówce wokół całego kraju. Nasza autorka odnalazła tam strome góry, płaskie odcinki wzdłuż plaż i miłych ludzi. Tropikalną, bogatą, piękną Azję. Co za szok! O siódmej rano wychodzimy z hipernowoczesnego portu lotniczego w Kuala Lumpur w 26-stopniowy żar, i to w cieniu! Przy wilgotności sięgającej 90%. Może być jeszcze cieplej, 40 stopni? Nieprawdopodobne. Dżinsy kleją się do nóg. Trzeba się zmusić, by nie wrócić do przytulnego, chłodnego wnętrza hali. Dzień później przyzwyczailiśmy się do sauny. Już o siódmej siedzimy na siodełkach i pedałujemy wzdłuż wybrzeża na południe. Palące słońce nad nami, słony wiatr od Oceanu Indyjskiego prosto w twarze nasze i… Simona. Simona, Anglika, poznaliśmy tego samego wieczora, gdy przybyliśmy do Kuala Lumpur (krótko „KL”). W przepoconym kombinezonie wyścigowym siedział w hotelowym lobby i popijał wodę z lodem. Skinął przyjaźnie, gdy przechodziliśmy obok – w wielkich kartonach mogły być ukryte wyłącznie rowery. Wkrótce potem – już przy Taller Sate, czyli potrawie z grillowanego mięsa z sosem orzechowym, opowiedział nam o tym, jak to od 10 lat zimuje w Malezji, jeżdżąc głównie na rowerze. Spontanicznie zaproponowaliśmy mu, aby był naszym przewodnikiem przez następne dni. Simon ucieszył się – to był pierwszy raz, gdy w swojej przybranej ojczyźnie spotkał ludzi ogarniętych tą samą pasją. Nikt wcześniej nie zbłądził na rowerowy urlop na Malezję – długi lot i różnica czasu zniechęcały. Ciąg dalszy w numerze 6(7)/2003

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach