Więcej za mniej

Więcej za mniej pieniędzy. Z roku na rok przy zakupie roweru dostajemy lepszy sprzęt za te same pieniądze, technikę, którą jeszcze kilka lat temu spotkać można było wyłącznie w najwyższej klasie. Czy tak jest na pewno? Sprawdzamy w naszym teście rowery szosowe klasy średniej. Czyżby postęp techniczny zwolnił? Nic podobnego! Coraz większa liczba producentów wytwarza rowery, które spełniają kryterium zaliczania się do klasy średniej: czysto wykonane, niezbyt ciężkie i zapewniające stabilną jazdę ramy i komponenty wysokiej jakości, solidne koła i napęd renomowanych producentów Shimano i Campagnolo. Pomyślna wiadomość tegorocznego przeglądu to fakt, że kto wyda 5, 6 tysięcy na rower, ten na pewno dostanie więcej niż w roku ubiegłym. Oczywiście, także w tej stawce są zwycięzcy i przegrani oraz – nie należy o tym zapominać – cała grupa średniaków. Jednak które z rowerów do której z kategorii zostaną zaliczone, wyniknie dopiero ze szczegółowych opisów i załączonych tabelek.

Mało nowinek

W związku z tym, że w tegorocznym sezonie niewiele jest rzeczywistych nowości, w testowanych 10 rowerach także nie znajdziemy wiele nowinek. Najlepszy przykład to grupy osprzętu. Dominują w nich nadal sprawdzone zestawy Shimano 105 i Ultegra oraz odpowiednio Campagnolo Veloce i Centaur, w których prawie wszystko pozostało po staremu. Shimano zrezygnowało całkiem z innowacji i przedstawiło jedynie obok wariantu srebrnego 105 także czarny do wyboru. W Campagnolo pojawiła się wersja 30-biegowa grupy Centaur (3×10), w roku ubiegłym były to grupy 20 i 27-biegowe (odpowiednio 2×10 i 3×9). Veloce pozostało bez zmian. Ciąg dalszy w numerze 6(7)/2003

top 3

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej

Filmy

Wybór redakcji

Czytaj więcej

Jeździj jak zawodowcy i zabezpiecz swój telefon na rowerze – uchwyt do telefonu na rower marki RokForm

Czytaj więcej
comments powered by Disqus

Informuj mnie o nowych artykułach